20090312

Satria mamak.

Pemain bola mensepak bola kedalam jaring gol. Sorak!!!
Pemain bola mensepak bola jauh lari dari gol. Kapak!!!

Itu lah apa yang jadi sebentar tadi dan harihari perlawanan sebelum ni yang kelakar dan menghiburkan aku. semangat penyokong bola sepak kat area sini memang gempak. aku tabik semangat kental korang menyokong bola sepak kegemaran masingmasing. dan keberanian mengkritik serta mancarut korang yang cakap tak nak kuat plak. padahal aku tak faham rasional nya memaki pemain kegemaran korang sedangkan mereka tak dengar apa pun korang cakap. kebodohan melanda. bila pemain menjaringkan gol, mula lah kau menjerit pekik lolong 'gol, gol!' macam orang hilang mak. bila pemain lain raba bontot pemain kau sikit sampai jatuh, 6 kamus maki hamun kau sebut. aku tak faham konsep kritik dan puji yang korang sebut kan sepanjang perlawanan berlalu. kalau betul kau peminat setia atau orang kata kau lah penyokong paling ulung dan agung kepala hotak kau kat dunia, kenapa kau nak marah dan maki hamun diorang. korang memang tak boleh terima kesilapan sikit ke apa? kalau la diorang boleh dengar apa yang korang maki kan, aku rasa dah terbalik meja ane mamak tu pastu muka korang ada tapak kasut 8 stat.

pemain bola dia terlepas bola.
slopek : apa la kau main macam bodoh! tak reti main pergi tuisyen dulu la! kejar bola tu balik la, pondan.

pemain bola dia terjatuh.
slopek : kau melancap 7 kali sehari ke apa?! lari macam pondan baik jadi linesman la! kau nak tgk kaki aku melekat kat tengkuk kau lepas ni, kau cuba la jatuh lagi.

pemain bola dia menjaringkan gol.
slopek : you're the man! sumpah kau gempak!

kepala bapak kau.

perangai sebegini baik duduk hutan lipur ke apa sebab semangat sokongan yang naik turun begini memang kalau boleh di hapus kan kerana tiada semangat kesukanan. aku bukan presiden kelab sukan negara tetapi apa aku ingin sampai kan dalam post kali ini, bina lah semangat kesukanan walau apa pun yang di perjuangkan oleh seseorang pesukan. bukan suka hati maki hamun macam diorang tu tukang cebok kau. dari korang habis kan masa maki hamun caci maki dan tomahan cepatkilat, baik diam dan minum air korang. itu cerita pasal kejuaraan bola sepak antarabangsa. korang boleh bayangkan kajuaraan bola sepak negara yang diorang tak sokong langsung tu? aku rasa ada pemain malaysia yang kena santau.

hormat lah.

aku tak minat bola sepak.
korang kutuk sebab aku ada pendapat?
pergi mampos!

No comments:

Post a Comment